20 июля в Кабмин нами были направлены поправки и замечания к Закону “Про туризм”.
Основные замечания продублировали в сопроводительном письме:
Від імені Української Асоціації Туристичних Агентств, повідомляємо, що ключовими правками до Закону України “Про туризм” вважаємо такі:
І Поняття субагента (ст. 5, ст. 20)
На разі відсутнє в Законі та дозволяє турагентам оптимізувати податкові зобов’язання шляхом оплати від імені туриста напряму туроператору не відображаючи у себе отримані грошові кошти, а іноді навіть без державної реєстрації. З метою впорядкування відносин на туристичному ринку вводимо поняття «субагент» (ст. 5), а також зобов’язуємо споживача оплачувати туристичні послуги виключно тому, з ким укладений договір. (ст.20)
ІІ Фінансове забезпечення відповідальності туроператора. (ст. 15)
Туристичні оператори мають страхувати тільки невиконання своїх зобов’язань перед туристом.
Як основний варіант, ми розглядаємо оплату туроператором щорічних разових страхових внесків, величина яких розраховується на базі статистики за попередній рік. Для забезпечення адекватного страхового забезпечення, необхідно враховувати наступні принципи:
1. Дійсність наведених у звіті про об’єми продаж даних про здійснення туристичної діяльності за попередній рік, підтверджених достовірними документами. На підставі яких документів відбуватиметься встановлення дійсного об’єму продаж? Пропозиція: інформація із податкових декларацій усіх юридичних осіб, діяльність яких була направлена на реалізацію туристичних послуг Туристичного оператора.
2. Сума страхового покриття у разі не виконання Туристичним оператором взятих на себе зобов’язань з надання туристичних послуг має бути 5% від обсягу продажу за попередній рік.
3. Сума страхового покриття у разі не виконання Туристичним оператором взятих на себе зобов’язань повинна корегуватись залежно від зміни обсягу продаж у порівнянні з попереднім роком.
4. Розмір фінансового забезпечення для новостворених суб’єктів туристичної діяльності. Попередження перереєстрації ліквідованих Туристичних операторів як нових, для мінімізації Розміру фінансового забезпечення.
5. Вимоги до страхових компаній щодо перестрахування для мінімізації ризиків банкрутства страхової компанії.
Альтернативним варіантом могло б стати страхування Туристичним оператором кожної особи окремо. В такому разі необхідно випрацювати механізм нагляду за сплатою фінансового забезпечення Туроператора. Наприклад, онлайн-реєстр, у якому за наданим туроператором перед початком подорожі номером страховки можна було б перевірити оплату страхового внеску за конкретний тур. Або, виставляти турагенту окремий рахунок на страхування конкретного туру.
III Фінансове забезпечення турагента/субагента (ст. 15)
Вважаємо, що фінансове забезпечення для турагента/субагента повинно покривати випадки неналежного виконання турагентом/субагентом своїх обов’язків щодо бронювання замовленого туристом туристичного продукту згідно укладеного договору та/або своєчасної і повної оплати за замовлений туристичний продукт з вини турагента/субагента. Для покриття наведених випадків вважаємо достатньою суму в 20 тис. євро.
ІV Відповідальність туроператора за непоселення туриста в заброньований та оплачений готель (ст. 20)
Останнім часом деякі туристичні оператори стали зловживати положенням Закону щодо розміщення туриста у альтернативному готелі, в разі, коли не можуть заселити в заброньований. Туристичний оператор, завідомо знаючи, що готель не підтвердив проживання туристів, підтверджує туристам бронювання цього готелю і по прибуттю до місця відпочинку ставить перед фактом туриста, що буде надана альтернатива. Саме тому пропонуємо таку процедуру на випадок відмови туриста від запропонованої альтернативи (ст. 20):
У разі відмови туриста від них туроператор зобов’язаний надати йому без додаткової оплати еквівалентний транспорт для повернення до місця відправлення або іншого місця, на яке погодився турист, а також забезпечити рівнозначними місцем тимчасового розміщення (проживання) та харчуванням до моменту надання зворотного перевезення. При цьому, туроператор зобов’язаний відшкодувати туристу повну вартість туристичного продукту протягом тридцяти днів з дати початку туристичної подорожі.
V Вища фахова освіта для керівника туристичного агентства
На сьогоднішній день вважаємо недоцільною вимогу до наявності вищої фахової освіти чи обмеження мінімального стажу для початку роботи в туристичному агентстві на будь-якій посаді. Рішення про рівень кваліфікації має прийматися керівником/власником турагентства.
Большое спасибо всем, кто принял участие в обсуждении и прислал свои замечания.