Рейтинг agent-friendly туроператорів масового туризму. Літо 2020

З 19 жовтня по 15 листопада Асоціація УАТА проводила опитування серед директорів та менеджерів туристичних агенцій України про туроператорів, що мають власні чартерні програми за найбільш масовими напрямками.

11 туроператорів оцінювалось по 10 критеріям з точки зору зручності співпраці для агента. Цього разу до стандартного переліку операторів в анкеті додали Феєрію мандрів, адже туроператор цьогоріч виконує чартерну програму до Марса-Аламу.

Що цікаво, в рамках однієї анкети, окрім опитування по кожному критерію, в кінці було одне загальне питання, про те, кому з туроператорів турагент надасть перевагу за інших рівних обставин. Вже вкотре, результати за загальним питанням відрізняються від результатів детального аналізу. Проаналізуємо це нижче.

Результати обробки анкет представлені в таблиці. Для зручності користування, всі значення позначені кольором по шкалі від зеленого до червоного:

Як бачимо, трійка лідерів у порівнянні з минулорічним рейтингом залишилася без змін, але відбулася зміна лідера і на перше місце, хай і з найменш можливим відривом, вийшла компанія Join UP!. Взагалі, у першої трійки фінальні оцінки майже однакові, тому при виборі партнера звертайте увагу на найбільш ключові критерії саме для вас.

Компанії Pegas Touristik та Kompas зберегли свої третю та четверту позицію відповідно.

А от Анекс тур піднявся із передостанньої позиції одразу на п’яте місце.

Сильно втратили позиції TUI та Coral travel.

В цілому, середній бал оцінки знизився з 3,75 у літньому сезоні 2019 до 3,63, а оцінки туроператора TPG не дотягнули навіть до 3 балів.

Найгірші оцінки туроператори отримали за роботу «гарячої лінії» та лояльність у вирішенні спірних питань, яких в цьому сезоні було значно більше ніж зазвичай.

Ми не могли оминути увагою вплив коронавірусу на туристичну діяльність в контексті партнерських відносин, тому до стандартної анкети додали питання щодо оцінки роботи туроператорів в період COVID-19 (чіткість дій, лояльність тощо). Ось як розташувалися компанії на думку агентів:

А тепер давайте порівняємо ці результати із загальним питанням, відповіді на яке розподілилися таким чином:

Як бачимо, стався суттєвий злам традицій і TEZ Tour, що домінував в усіх попередніх результатах (понад 40% голосів) займає лише третє місце, а лідером з великим відривом стала компанія Анекс тур. Пов’язуємо це саме з результатами роботи під час пандемії.

Хороші показники демонструє Феєрія мандрів, зайнявши одразу четверту позицію з 11% голосів.

Пегас Туристик збільшив свою долю вдвічі, але все ще є недооціненим в порівнянні з результатами детального аналізу.

Виходячи з вищенаведеного, можна зробити висновок, що опитування щодо кращого туроператора без аналізу конкретних параметрів є нерепрезентативним. Наявність таких параметрів покращує якість результатів, але не є стовідсотковою гарантією об’єктивності результатів. В ідеальному світі, за параметром «(Не)використання промо-прайсів» у більшості туроператорів повинна стояти тверда п’ятірка.

Дякуємо всім, хто прийняв участь в опитуванні, поздоровляємо переможців та маємо надію, що наш рейтинг стане у нагоді туроператорам для аналізу та коригування власних бізнес-процесів

Всі рейтинги доступні за посиланнями: